Výsledky vyhledávání pro dotaz zdraví:

Výsledky vyhledávání v sekci: O kávě

Jak káva ovlivňuje mozek?

1. Kofein zvyšuje vaše energetické hladinyKofein může zvýšit naše energetické hladiny ovlivněním adenosinových receptorů v našich mozcích a zabránit nám v pocitu únavy.2. Kofein snižuje riziko sebevraždy a depreseNedávná studie na Harvardské univerzitě ukázala, že požitím kofeinu je riziko deprese u žen a asociací sebevražd výrazně sníženo.3. Kofein posiluje DNA„European Journal of Nutrition“ nedávno zveřejnil článek vysvětlující, že kofein může pomoci stabilizovat integritu DNA.4. Kofein snižuje chuť k jídluSpotřeba kofeinu může pomoci kontrolovat chuť k jídlu a potlačit vaši chuť k jídlu.5. Kofein spaluje kalorieAmerická společnost pro klinickou výživu v nedávném výzkumu zjistila, že kofein stimuluje termogenezi (tvorbu tepla) u lidí, což pomáhá vašemu tělu rychleji spalovat kalorie.6. Kofein zlepšuje vaše zaměřeníStudie z roku 2005, kterou provedli vědci na lékařské univerzitě v Innsbrucku v Rakousku, ukázala, že kofein podporuje zvýšení mozkové aktivity, čímž zvyšuje vaši pozornost a pomáhá vám být produktivnější.7. Kofein stimuluje centrální nervový systémNárodní institut zdraví zjistil, že při konzumaci kofeinu pravidelně uvolňujete hormony, díky nimž se cítíte šťastnější a které mohou zvýšit mozkovou kapacitu pro učení a paměť.8. Kofein může být zachránce životaStudie z roku 2005, zveřejněná v časopise AHA, ukázala přímou souvislost mezi pitím kávy a delší životností.9. Káva je zdraváPřestože kofein lze konzumovat v mnoha podobách, většinu každodenního pití získáme z pití kávy. Káva neobsahuje pouze kofein - obsahuje celou řadu dalších minerálů a přírodních antioxidantů, díky nimž je jedním z nejzdravějších nápojů ke konzumaci a pomáhá tělu fungovat zdravěji.10. Kofein snižuje riziko některých nemocíBylo prokázáno, že spotřeba kofeinu snižuje riziko Alzheimerovy choroby / demence; Srdeční choroba; Dna; Diabetes 2. typu a Parkinsonova nemoc.11. Kofein rozjasní vaši náladu a ostražitostDopamin a serotonin (hormony, které produkujete při pití kávy), pokud se kombinují, mohou zvýšit vaši náladu a poskytnout vám energii.12. Kofein zlepšuje vaši krátkodobou paměťNedávný výzkum na John Hopkins University našel přímé pozitivní spojení mezi konzumací kofeinu a krátkodobou pamětí.13. Káva je největším zdrojem antioxidantůAntioxidanty v kávě mohou chránit vaše tělo před volnými radikály, které mohou způsobovat rakovinu a jiná onemocnění.

Zdravotní benefity pití kávy

I když si myslíte, že káva vás může jen nabudit a dostat vás pod napětí, káva má mnoho dalších zázraků, které mohou pomoci vaší mysli a tělu.Věděli jste, že pokud kácíte pod počasím, káva vám může pomoci usmívat se? Studie prokázaly, že pití 4 šálků kávy denně snižuje riziko deprese o 20%?A tohle je jen pro začátek, protože máme další zábavná fakta o výhodách pro zdraví kávy, jako například:Káva zlepšuje funkci mozkuKáva zvyšuje kognitivní funkce a může zlepšit dlouhodobou paměť. Takže v těchto dnech, kdy studujete a pijete kávu, abyste zůstali vzhůru, možná nedošlo ke ztrátě navždy.Káva snižuje riziko rakovinyPodle studie provedené v roce 2012, pokud máte více než 3 šálky kávy denně, můžete snížit karcinom bazálních buněk.Káva je dobrá pro srdceS mírou může být káva ve skutečnosti pro vaše srdce dobrá. Ve skutečnosti s 200 až 300 mg kofeinu denně může vaše srdce pracovat efektivněji.Káva podporuje zdraví jaterKáva chrání játra před nemocemi, jako je cirhóza.A mnoho, mnoho dalších…

Jak káva působí na vaše zdraví

Je to po celém internetu: káva ovlivňuje vaše zdraví. Lepší je, že to zlepšuje. Ve skutečnosti je 3 až 5 šálků denně indikováno jako mírná konzumace kávy a může mít dobré fyziologické účinky spolu se zdravou stravou a aktivním životním stylem. U těhotných a kojících žen klesá průměrná spotřeba na 2 šálky denně.Takže, co káva opravdu dělá pro vaše tělo?Káva je plná antioxidantů a dalších prospěšných živin. Studie dokonce naznačují, že pijáci kávy mají mnohem nižší riziko několika závažných onemocnění. A zejména: káva se může pochlubit některými vážnými zdravotními výhodami: je to skvělý přírodní zdroj antioxidantů, může podpořit šťastné pocity a dokonce vás může učinit lepším sportovcem.Zde je 6 zábavných faktů o tom, jak může káva zlepšit vaši pohodu (je jich mnohem víc, ale prozatím si je ponecháme):1. Káva vás učiní chytřejší a může posílit šťastné pocityKáva vám pomůže cítit se méně unavená a zvýší hladinu energie. Je to proto, že obsahuje stimulant nazývaný kofein. Když tedy pijete ranní šálek, zatímco kofein je absorbován vaší krví, zasílá současně informace, které blokují látku zvanou adenosin. Když se to stane, vaše neurony začnou fungovat opravdu rychle. Tím se zvýší vaše paměť, nálada, ostražitost, úroveň energie, reakční doba a obecná kognitivní funkce.Další studie však ukázala, že ženy, které pily více než 4 denně, měly o 20% nižší riziko deprese a o 53% méně pravděpodobně spáchaly sebevraždu.2. Káva nezrychlí vaše srdcePřes to, co jsme v minulosti slyšeli, to není pravda. Nová studie zjistila, že kofein nezpůsobuje nepravidelnosti srdečního rytmu. Můžete mít svůj šálek, pokud chcete.3. Káva vám může pomoci spalovat tukKromě toho, že byl velkým zdrojem antioxidantů, několik studií ukázalo, že kofein může zvýšit metabolismus o 3 až 11% (10, 11).4. Káva vám může pomoci být lepším sportovcemKofein stimuluje váš nervový systém a způsobuje, že vysílá signály do tukových buněk, které rozkládají tělesný tuk. Zvyšuje také hladiny adrenalinu v krvi, což připraví vaše tělo na intenzivní fyzickou námahu.5. Káva může snížit riziko vzniku cukrovky typu IIZ nějakého důvodu mají pijáci kávy významně snížené riziko vzniku diabetu 2. typu (který se vyznačuje zvýšenými hladinami cukru v krvi v souvislosti s rezistencí na inzulín nebo neschopností vylučovat inzulín).6. Káva vás může ochránit před Alzheimerovou chorobouStudie prokázaly, že pijáci kávy mají až o 65% nižší riziko Alzheimerovy choroby, což je neurodegenerativní onemocnění, které nevyléčí, a postihuje 65leté a starší lidi.